jobbahårtochmåbra

Budapest dag 2: Jag fyller år!

Kategori: Budapest

Hallå, vad gör jag? Trött, gammal och sliten…nä, nä …Tusan hellers hakar….inte jag…..inte dinosaurie än, men 60 år idag och JA: 
                         "This is my life"
En dag nära himmelriket
Förmiddag 
Fin start denna dag för en foodie som jag att besöka Budapest stora saluhall. Ett myller av människor, mat och varor. En atmosfär som måste upplevas med alla sinnen. 

Eftermiddag
Bubbel, bubbel och hantverket bakom. Guidad specialtur på Törley, bara för oss och självklart lite provning. Några flaskor med hem där dagens minnen finns med och kan bubbla upp och förgylla en annan dag.
Fika på Auguszt hann vi med också. Bakverk med hantverk och stil och en dubbel espresso till så är allt bara just bra.

Kväll
Ja, vilken kväll, tänk er en blinddate med Budapest toppklass vad gäller mat och vin.  Så lyxigt och värt. Chefsommeliern, Gabor,  såg till att intet fattades vårt sällskap under kvällen. 
Ja jag är 60 år. Nöjd. Tacksam och imorgon är en ny dag 

Bilder förmiddag (null) 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)
(null)

(null)

(null)


Bilder eftermiddag 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Bilder kväll
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)








Kommentarer


Kommentera inlägget här: