jobbahårtochmåbra

Sportlife in Fritsla

Kategori: Alltihopa

Tennis

Erik på banan?
Tennis är inte dumt. I Fritsla finns en ledig bana. I sommar har vi spelat flera gånger. Mest har Erik och inneboende kompis Robin spelat och ibland har jag varit med. Sällan är det andra där och när det är det är det bara och göra som när man var liten, vänta en stund tills banan är ledig.
 
I radhusområdet där jag växte upp gick det att boka en asfaltsbana. Ofta hängde vi utanför banan och spelade minitennis i väntan på att banan skulle bli ledig. Att boka kostade några kronor och det hade vi inte, så när den inte var bokad spelade vi för fullt. Tvåhandsbackhand och toppad forehand. Jag slet ut tre par "chinaconverse"-gummidojor på tre veckor. Alla spelade åren när värsta hysterin kring Björn Borg rådde, då när natursenor var lyx och Dunlop träracket stod på topp. Björn Borg slutade och jag köpte ett riktigt fint Slazenger på rea, en riktigt dålig affär tennismässigt, fast många år senare använde jag rackets natursenorna vid tillverkning av en "medeltids" lykta till ett lajv.  Stomme av trä klädd med ihopsydda uppblötta torkade grisöron där racketens natursenor var sytråd. Tyvärr har jag ingen bild på den, det får bli lite fler tennisbilder istället. Klicka för att se i full storlek:)
                      
 Boll och rack              Banan                                Jag                                          Jag igen
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: