jobbahårtochmåbra

Hallon 2 och James dojor

Kategori: Mat

Hallonsylt
Sylt istället för saft, blev det, efter gubbfotbollen. Fast bäst idag var att ge James, som kommit själv från Kongo-Kinshasa och nu varit i Fritsla i två veckor, ett par fotbollsskor från Hulténs lager. Han brukar hänga vid planen och har varit med ungdomar och spelat tidigare. Nu kom han en stund efter att vi börjat och jag såg att han ville vara med. Dock halkade han omkring i det kvällsvåta gräset så det stod härliga till pga fel skor. Så efter fotbollen fick han hänga med till Casa Hultén för utprovning av fotbollsdojor. Nöjd gick han hem med ett finfint par av modell inte senaste och jag var nöjd att han var nöjd. 
Ett av plussen med fotboll är att det inte behöver vara så märkvärdigt. Precis så gjorde jag med sylten. Köpte syltsocker. Plockade nästan 1 kg hallon på 25 min före fotbollen. Medans tevattnet kokade upp efter fotbollen läste jag på sockerpaket hur man gör. Några minuter senare så var tre burkar Hallonsylt klara och märkta.
 
Visst ser det gott ut och så himla nöjd en är varje gång man använder egen sylt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: