jobbahårtochmåbra

Sesambröd

Kategori: Mat

Vetebröd är så gott. Smälter i munnen, baklukten som fyllt hemmet och helgkänslan.

Dessa är gjorda med poolish baserad på vetesurdeg och på morgonen så satte jag degen med 5 dl vatten och ett paket pressjäst. Bråttom. Uppe för sent för att bli färdig till frukost om enbart kört på naturlig jäst. Lät degen vila i ca 90 min, delade i tre och vek ihop och jäste sen på plåt 60 min. Massor med sesamfrön på och vallmofrön på andra. 20 min i ugn 225 grader.

Sesambröd 

 

Kommentarer

  • Annika säger:

    Härligt!
    Här degas det mest i trädgården och bakas lerkakor.
    Du här väl sett min blogg på anngusplace.blogspot.com
    /Annika

    Svar: japp du har ju en riktig blogg:), men du är ju proffs också, så nu kollar jag in dig
    johan hultén

    2012-07-21 | 12:44:42
    Bloggadress: http://anngusplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här: