jobbahårtochmåbra

Design vadå?

Kategori: Mat

Lilit och etiketten!

Kan du rita? -Jag kan inte rita, jag är kass och värdelös på det, säger jag

Etiketten till Lilit är ett verk av mig. Jag gillar att rita, men jag kan inte. Lilitetiketten visar ändå att försöka duger. Jag var rätt nöjd efter att ha jobbat med bilden och satte upp den i brist på annat i min första lägenhet.

Vid flytt räddade Ylva min teckning, ramade in den och i datoranimeringens tid har jag lyckats få ner bilden till Lilit-etikett. 

Bilden är i sin tur delvis en avritning från en plansch som jag köpte till mitt pojkrum. Den var liksom plysch-beklädd. Väldigt cool då. Idag antagligen pekoral x 2 minst. 

Bilden som etikett och gestaltande av Lilit i svensk form 2013? Jag är nöjd. Känner att de värden som jag vill förmedla med Chili Lilit finns i bilden. En urkvinna, nära eller sammanväxt med naturen. Styrka och skönhet. Avskalad, mystisk och mytisk. Nära en tankebild av skogsrået som på något sätt i tiden växt samman med trädet eller är det bara ett träd  som i fantasin blir något annat. Det är bara ett träd? Nä!

Och kan jag som inte kan rita få till något som faktiskt ser helt ok ut. Vad kan då inte du?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: