jobbahårtochmåbra

Chiliplantorna!

Kategori: Alltihopa

Hobby? Lemon Habanero, Röd
Habanero, Penispeppar, Gul Habanero, blue christmas, thai chili, Tabasco och vanlig chili, Naga Dorset röd och Naga Dorset Chocolate och mild smörgåschili. Det är årets uppställning. Jag har plantor överallt.
Fina plant-hörnan

Bra med ljus till vissa, men inte alla. Här gäller verkligen första klass=överklass. Ha det gött och soligt och med extra belysning dessutom.

Ett problem för mig är begränsning. Det blir ganska mycket. Exempelvis sådde jag lite gamla tomatfrön. Nu har jag över 50 fina plantor! Intresserade kan gärna komma förbi och handla en planta. Tjugo kr per st!  Det gäller även chiliplantor! 
Tomatplantor några

Nu är jag inne i fas fyra. Fas ett är frön som sås och ställs varmt, mörkt och fuktig. Fas två är att ställa fram i ljus med plast ovanpå och hålla varmt. Fas tre är ljus och vanlig temperatur. Fas fyra är omplantering. Om allt tar sig blir det mycket. Cirka 300 st plantor är omplanterade i allt som går. Fas fem kommer först till sommaren. Utställning!

Min tanke är att då plantera om allt i stora spänner och ställa ut dem i mitten på maj och dessutom ha några i ett enkelt odlingstält. Få se vad som händer. Verkar som jag kommer behöva många spänner
Kolla lite på bilderna
Musikrummet?
Röd Habanero
Naga Dorset röd

Blandade chilis vanlig, Lemon Habanero   Mfl
Gul Habanero 
Penispeppar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: